torsdag 14 april 2011

Black Isle Organic - Goldeneye Pale Ale

Lite nervös var jag när denna ale skulle avsmakas då det enligt etiketten på systembolaget skulle innehålla en smak av klöver. Jag mindes tillbaka till en smakprovning av bourbon jag gjorde där en innehöll en smak av klöver. Den eftersmaken kan jag gärna vara utan och till min glädje fann jag inte klövern. Vad jag fann var en lättdrucken ale som kommer göra sig alldeles utmärkt vid grillen på ljumna sommarkvällar. Det var så jag började dregla, inte bara för att Goldeneye smakade så mycket bättre än filmen var dålig, utan för jag kunde nästan känna doften av den helgrillade kycklingen... eller jag hade ju förresten kycklinglår på grillning i ugnen.



Patas betyg: 6 (ett högre betyg skulle det blivit om Webern hade varit igång)

Mattes betyg: 6,5

Mattes tillägg: Jag blev förvånad över att en öl som luktar så mycket humle och "ale-influenser" men inte har den förväntade beskan utan istället en rejält brödig lagersmak. Det gör den till en härligt doftande lättdrucken öl.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar