tisdag 12 april 2011

Ska Brewing - Decadent Imperial IPA

Helvete vilken öl! Det är svårt att hitta orden att beskriva den. En käftsmäll av humle, en besk armbåge, ett fruktigt sött knogjärn att suga på och en brödig dansk skalle attackerar käken på dig. Går du i clinch med Decadent så är du golvad omgående för den har imponerande 10% alkoholhalt som inte går att känna i denna som snarare smakar som en vanlig 5,2. Det är därmed ruskigt lätt att underskatta Decadentens kraft. Rektorn gjorde detta och vaknade upp naken utan att veta vad fan som hänt. Jag tog det därför jääävligt lugnt och sög på den under en hel kväll. Det var dock otroligt svårt att slödricka för det är en av de godaste ölen jag druckit. Skulle lätt köpa den igen om den återkommer till Systemet. Ska Brewing har växt till en storfavorit bland bryggerierna. Jag borde ha köpt fler Decadent, fan.

Mattes betyg: 10
Patas betyg: 10

Jag var nog lite salongsberusad efter halva flaskan när jag uttryckte orden: Detta kan vara den godaste brygd som någonsin skapats. Men faktum kvarstår den är fantastisk! Jag hoppas verkligen att jag kan lägga vantarna på fler än en flaska nästa gång, om det blir någon nästa gång, den kommer till Systembolaget.



1 kommentar:

  1. Håller med om Decadent. Ett kvarts hack under Ruination IPA från Stone Brew.
    PS. Lite för krångligt att kommentera.

    SvaraRadera