söndag 19 december 2010

Stone Brewing Co - 14th Anniversary Emperial IPA

Ujujuj vilka förväntningar det fanns på denna hos mig när jag och Pata satte oss en härlig lördagskväll efter god mat och trevligt sällskap för att dricka en av de amerikanska favoritbryggeriernas svindyra specialare. En hundring får man punga ut för på systemet för denna. Vi öppnade, vi fotade, vi smakade, vi blev förvånade och jag blev besviken. WTF? Så här ska inte en Stone smaka. Mycket jästfällning och beska, med stark komplex smak som inte lämnar mer än surt och starkt i minnet. Denna öl kommer inte att rekommenderas eller inhandlas på nytt av mig, åtminstone inte för hundra spänn. Tyvärr.

Mattes betyg: 3
Patas betyg: 3,5

1 kommentar:

  1. Tyckte samma om "14". Samma var det med Stone Vertical Epic. Tacka vet jag Ruination IPA.
    MVH Sigge

    SvaraRadera