tisdag 12 april 2011

Gambrinius - IPA2

Innan Rektorn slutade hann han med att bjuda oss på en liten fin sak från Gambrinius, deras nya IPA2. För en gångs skull var jag snabb att hälla upp den när jag kom hem, dvs. omgående, och därmed infann sig en härligt mjuk skumkrona som pricken över i:et.

Smaken då? Jodå, man börjar bli bortskämd med genomgående godsaker som man erbjuds att få smaka från Gambrinius och det här var inget undantag från regeln. Klar humlearom och väldigt len. Frågan är bara om den var för mjuk och len för att vara en IPA? Jämför jag med övriga IPA så har de i regel lite mer sting i sig och kraftfullare humlearom och mer framträdande beska än IPA2. Detta är dock inte till nackdel för IPA2 som rinner ner väldigt lätt och författaren var oerhört besviken när han väldigt bryskt och hastigt insåg att det var slut på det goda lite för fort.

Mattes betyg: 7
Patas betyg: 7

Patas kommentar: Håller med min kollega och hoppas verkligen att detta inte var den sista brygden vi får smaka från Gambrinius.

2 kommentarer:

  1. De fina orden tackar Rektorn, HP och jag för.
    Vi ska va med i SM med den.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det går riktigt bra för er och att ni får en fin guldmedalj att stoltsera med!

    SvaraRadera