tisdag 12 april 2011

Ska Brewing - Nefarious Ten Pin Imperial Porter

Efter Modus Hoperandi fanns ingen tvekan när jag såg denna och Decadent IPA från Ska Brewing på Systemets hylla. Jag skulle inhandla några goda öl i födelsedagspresent till Pata och hade valt ut några när dessa föll in i mitt synfält. Halleluja! De tidigare ölen ställdes tillbaks på hyllan för valet var självklart och visst fasiken var jag tvungen att köpa några till mig själv också.

Otroligt smakfull, kaffe, choklad, sötma, lite bränd och rostad ton och maltig. En riktigt jävla god Porter på 8% som var värd de 79 kr den kostade. Dock inte i klass med Gonzo Imperial Porter.

Mattes betyg: 8
Patas betyg: 8,5

Patas kommentar: Mycket bra porter. När jag smakade fanns där en smak som jag gillade skarpt men inte kunde sätta namn på. Jag var tvungen att titta på vad systembolaget och där fanns svaret jag sökte... ingefära (nice!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar