tisdag 16 augusti 2011

Brewdog - Bitch please

En kollaboration av härliga Brewdog tillsammans med 3Floyds. Floyd måste för övrigt vara ett av de coolaste namnen som finns. 3Floyd är en ny erfarenhet för mig. Det är ett bryggeri från USA strax utanför Chicago med samma punkiga attityd som Brewdog. Efter att ha provat denna öl och efter att ha gått igenom deras sortiment kan jag konstatera att jag vill prova mer av 3Floyds.

Bitch please är lagrad på Jurafat i 8 månader. Nu tänker man att det ger nog inte så mycket smak. Tänk igen. Här var det ofantliga mängder upphöjt till två av smak.

Rök, tjära och lakrits i lättdrucken maltförpackning. Du kan inte missa det varken i doft eller smak.

Brewdog säger att ölen ären messed up, idiosyncratic, schizophrenic son of a bitch. Det är fan den ultimata beskrivningen. Är det en god whisky, ja. Är det en god öl, nej. Eller jo. Man vet inte och kan fan inte bestämma sig för hur man ska bedöma den för den smakar inte riktigt som en öl smakar men skall för den sakens skull inte förkastas.

Jag beslutar mig för att bedöma den som dryck för att inte bli lika schizofren som Bitch please och då blir betyget att den måste provas för det här är nåt helt annorlunda än vad du provat hittills. Gillar du som jag lakrits, rökig whisky, tjärpastiller och maltig öl så är detta en öl som inte får missas.

Mattes betyg: 7,5
Patas betyg: 7,5

Patas kommentar: Det var lite klurigt till en början att bestämma sig, är den god eller är den inte god. Jag kom fram till att den var det, hoppas du gör det samma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar