onsdag 25 maj 2011

Grebbestad Bryggeri - Lunator

Lunator såg spännande ut så jag var tvungen att prova och det ångrar jag inte. Komplex, smakrik med en klar sötma i sig. Till en början hade jag lite svårt att bestämma mig om jag gillade den eller inte, men den växte till sig. Jag överlåter dock den poetiska smakbeskrivningen av ölen till Pata som har smakerna lite färskare i minnet. Den kommer att köpas igen.

Mattes betyg: 7
Patas betyg: 7,5

Patas kommentar: Fyllig, besk, maltig, söt och härlig, de bästa egenskaperna hos en bock-öl finns i Lunatorn, som är en dubbelbock. När jag drack den var det en smak utöver frukt och sirap som jag inte riktigt kunde sätta fingret på. Men när jag skulle greppa en ny på bolaget såg jag att det i beskrivningen stod att den smakar av lakrits, slanten trillade ner. Enligt mig är Lunatorn en höjdare, hoppas att resten av Grebbestads öl smakar i linje för då har jag ju en "treat" som väntar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar