lördag 7 maj 2011

Hantverksbryggeriet - Bödeln

En IPA från ett för mig hittillls okänt bryggeri från mina hemtrakter Västerås. Mycket spännande. Det börjar byggas på till en road trip snart för att besöka lite bryggerier i mellansverige. Bödeln hade en klar humlearom och distinkt beska och en jäkla massa jästfällning. Den smakade även lite svagt brödigt och lite sött i bakgrunden. Det var svårt att sätta betyg på denna för jag hade precis hällt upp den när grannen ringer och vill att jag ska komma över snarast för att bli bjuden på öl. Det tackar man ju inte nej till så det var bara att dricka Bödeln lite snabbare vilket förklarar den bristande beskrivningen.

Mattes betyg: 6,5
Patas betyg: 6

Patas kommentar: Den smakade bra, det kommer jag ihåg, fast den var nog lite tam annars skulle jag ha kommit ihåg mer. Men jag gillade beskan och det grumliga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar