tisdag 30 november 2010

Flying Dog Brewery - K-9 Cruiser Winter Ale


Till min förtjusning fann jag öl i Gröna kiosken från ett av mina favoritbryggerier. Det är för mig ett måste vid varje besök på Stockholm Beer Festival att ta mig allt de har att erbjuda från Flying Dog Brewery. Sen att de kan ha gjort en av de godaste ölen någonsin med Gonzo och Hunter S. Thompsons motto "Good people drink good beer" gör inte saken sämre. K-9 då? Flying Dog levererar som vanligt klart godkända öl. Frisk och fräsch med tydlig beska men samtidigt viss sötma i smaken. För att vara 7,4% så har Flying Dog maskerat spriten väl med god smak. Denna kommer garanterat att drickas mer av i vinter. Hoppas nu på att Systemet fortsätter leverera Flying Dog till butikerna och inte bara genom beställningssortimentet.

Mattes betyg: 7,5
Patas betyg: 7,5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar