torsdag 24 mars 2011

Sierra Nevada - Celebration 2010

Jag drack först en. Tog några andra öl emellan och insåg dagen efter att jag inte gjort något inlägg eller kom ihåg direkt vad ölen smakade mer än att jag tyckte den var godkänd. Jag gladde mig åt att det fanns en till i kylskåpet. Nästa helg tog jag den och visst fan tog jag några öl till och höll på att gå på samma nit igen. Det jag minns är beska och kraftfull humlesmak. That's it! Inte Celebrations fel utan alla andra öl som kompletterade Celebration dessa kvällar. Celebration kommer provas nästa vinter igen.

Mattes betyg: 5,5
Patas betyg: 6

Patas kommentar: Även jag kommer inhandla denna nästa år. Denna årgång tycker jag det verkar som att de bara satsat på att få mycket smak av allt, vilket leder till att det saknas nyanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar