fredag 8 oktober 2010

Brooklyn - East India Pale Ale

Vilken lycka jag kände när jag på Systembolaget idag fann ännu en av mina favoriter. Den här IPAn har tidigare endast blivit inmundigad på lokal, då den tidigare tillhört Systembolagets beställningssortiment.

Nämnas bör dock att jag hittills inte smakat en enda dryck från Brooklyn Brewerys som jag inte tyckt bra om. Jag gillar fruktigheten som de alltid bjuder på. East IPAn innehåller även en skön beska och är full av humle. Varje klunk är för mig en njutning, det känns precis så som det låter när DynamitHarry förklarar ölens väg ner genom strupen och hur ölen slår små volter innan den lägger sig till rätta.

Enligt mig finns det inget tillfälle där denna brygd gör bort sig, den passar till det mesta som livet kastar på en.

Dessutom är etiketterna riktigt snygga, bara det borde räcka till ett köp.

Patas betyg: 8
Mattes betyg: 8,5

Mattes kommentar: "Det här var den godaste ölen jag druckit på länge." - tanken ekade genom mitt huvud när jag tagit de första klunkarna. Att ölen dessutom fick mig att helt glömma bort mitt snussug gjorde inte att ölen uppskattades mindre. Kan hända att upphörandet av snusningen orsakade den enorma uppskattningen av att rusmedel åter intogs i kroppen... Men god som fan var den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar