torsdag 21 oktober 2010

Brewdog - Trashy Blonde

"You know you shouldn't"

Men man gör det i alla fall och ångrar sig fanemej inte. Brewdog har med Trashy Blonde levererat en maltig ale med klar beska och viss fruktig syrlighet i smaken. Namnet får en att tänka blaskig amerikansk white trash öl likt Budweiser, Miller Light osv men så är inte fallet. Trashy Blonde får klart godkänt.

Mattes betyg: 7
Patas betyg: 7,5

Patas kommentar: Kan bara hålla med Matte när det gäller smaken. Men för att koppla tillbaka till det inledande citatet kan jag bara berätta om en kväll när jag tog en flaska av denna blonderade skönhet. Jag hade nästan druckit upp flaskan när jag insomnade på soffan. När jag vaknade tre timmar senare runt kl. 02.15 och skulle bära bort flaskan till diskbänken fick jag se att det fanns lite öl kvar på botten av flaskan. Jag tog mig en kort funderare och kom lätt fram till slutsatsen att det bara var att svepa ner resten innan det bar av till sängen. Den smakar gott till sista slasken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar