lördag 25 september 2010

Brewdog - Punk IPA

När du sitter där på lördagskvällen med riktig mainstream-tv, kanske känns det lite väl "Svensson". Om du vill ändra på detta plocka då fram alen som gör skäl för namnet Punk IPA. Etiketten förkunnar bl.a.: "This is an aggressive beer." och "We don´t care if you don´t like it."

Det ska sägas att detta är en av mina absoluta favoriter, alla kategorier, fast än att det enligt systembolaget ska finnas med fläder i både smak och doft (jag gillar inte fläder). Den doftar humligt och fruktigt. Den smakar rejält av beska och det är nog mycket därför kommer att bli lika klassisk som plattan Suffer med Bad Religion.

Sammanfattningsvis är det, precis som namnet antyder, en punkig brygd av förstaklass du kan vända dig till när du känner för att vara lite rebellisk.

Patas betyg: 8,5
Mattes betyg: 8,5
Mattes kommentar:

Det är svårt att tillägga något mer till ovanstående då jag har samma åsikt. Det är en fantastiskt god öl från Brewdog som dryper av den skotska Trainspotting-attityden vilket är tillräckligt för att få toppbetyg från mig. Ett måste för alla att prova på!

1 kommentar:

  1. PUNK IPA håller jag också väldigt högt.
    En som är snäppet bättre är
    Nils Oscar Indian Ale.
    Nu testar jag en del Oktoberfestöl.
    MVH Sigge
    www.siggeikil.blogspot.com

    SvaraRadera